Одним із питань, що розглядалося під час засідання круглого столу, організованого з ініціативи постійної комісії з питань земельних відносин та екології, було питання розпорядження землями за межами населених пунктів та визначення їх статусу.

Начальник управління землеустрою та охорони земель Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області О.Зінова повідомила присутнім, що у березні минулого року Верховною Радою України був зареєстрований законопроект № 4355 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель”. У тексті законопроекту пропонується встановити порядок передачі земель державної власності за межами населених пунктів у комунальну власність об’єднаних територіальних громад, передати сільським, селищним, міським радам повноваження з розпорядження землями державної власності за межами населених пунктів в якості делегованих повноважень (крім земель оборони, земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення на об’єктах природно-заповідного фонду загальнодержавного значення та інших, які мають важливе значення для держави). Повноваження із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель пропонується надати центральному органу, який реалізує державну політику у сфері земельних відносин та в окремих випадках – виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

Голова засідання-голова постійної комісії з питань земельних відносин та екології С.Рибалко запропонував присутнім винести питання передачі повноважень щодо розпорядження землями за межами населених пунктів обє”днаним територіальним громадам на розгляд чергової сесії Херсонської обласної ради, з тим, щоб організувати звернення до Верховної Ради щодо прийняття відповідного закону.

Довідково. На разі, відповідно до статті 122 Земельного кодексу України повноваження щодо передачі у власність або користування земельних ділянок за межами та в межах населеного пункту розподілені таким чином:

сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб;

Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради – з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб;

районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для ведення водного господарства, будівництва об’єктів, пов’язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті, індивідуального дачного будівництва;

Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб;

обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування в межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.